Human digital informational footprint
Keywords:
scoring, digital profile, credit history, smartphone, smart TV, social networks
Abstract
The paper considers analog and virtual sources from which one can collect the necessary information about any organization and person, their hobbies, interests, marital status, work, political views and attitude to power. The positive and negative economic and social effects of collecting and using such information are analyzed, including as a factor in strengthening the position of global IT companies and development of digital economy and trade.
Downloads
Download data is not yet available.
References
[1] Что премьер Мишустин нам готовит? URL: .
[2] Почему Китай лидирует в технологии распознавания лиц. 16.06.2019 Михаил Оверченко, Алексей Невельский URL:.
[3] Долги американцев по кредитам установили новый рекорд. URL:.
[4] Почти 10 миллионов россиян оказались в рабстве у банков. 10.01.2020.URL:.
[5] Цифровой след приведет к любому. 22 мая 2019. URL:.
[6] Открытое признание Цукерберга: Facebook шпионит за своими пользователями. 14 июня 2018. URL:.
[7] О чём говорит ваша страница в соцсетях? Международная Академия исследования лжи. 10.05.2018. URL: .
[2] Почему Китай лидирует в технологии распознавания лиц. 16.06.2019 Михаил Оверченко, Алексей Невельский URL:
[3] Долги американцев по кредитам установили новый рекорд. URL:
[4] Почти 10 миллионов россиян оказались в рабстве у банков. 10.01.2020.URL:
[5] Цифровой след приведет к любому. 22 мая 2019. URL:
[6] Открытое признание Цукерберга: Facebook шпионит за своими пользователями. 14 июня 2018. URL:
[7] О чём говорит ваша страница в соцсетях? Международная Академия исследования лжи. 10.05.2018. URL:
Published
2020-12-01
How to Cite
PetrovA. A. (2020). Human digital informational footprint. Trade Policy, 2(22), 62-86. Retrieved from https://tpjournal.hse.ru/article/view/11689
Section
Information Services; Computer Software L86